Wednesday 12 October 2011

lelaki dan gadis idaman.....tuk jadi awek dan bini....

hahahahaha...nk citer pasal nie memng best ckit...bagi aku...sebab aku nie gatal sikit...sikit jer la...hahhhaaha...yelah...aku dh lepas keja nanti nak kawin...kalo tak gatal cam mana nak tekel bakal bini aku...setuju tak korang...ekot la...hahahahaaha....nie aku nak bagitau....lelaki sekarang event budak kecik pun dah tau macam mana perempuan idaman mereka untuk jadi bini diorang nanti.....(nie aku zaman kecik dulu la)hahahahaa....bak kata lec aku...banyak awek tak per...janji pandai kelentong...hahahahaha.....haaaa...yang nie bukan aku...aku setia pada mak we aku sorang jer,.....hahahahaaa.....nie antara ciri2x isteri solehah yang semua lelaki tak kan tolak kalo dapat untuk dijadikan bini diorang....

1) perempuan baik budi bahasa.....hahahahaa...yang nie sebenarnya syarat pertama mak aku untuk calon bini or laki untuk anak2x dia....mak aku kata...bia muka kurang cantik....janji pandai hormat mak and bapak aku...cukup......hahahaaha....tapi kalo ade lelaki yang nak perempuan yang kurang hajar tu....aku memang tak paham la...tu yang selalu kita dengar dalam paper anak derhaka lah...aper la...yang sama waktu dengannya lah...hahahaa...

2) perempuan jenuh kat rumah bukan perempuan yang suka keluar la cuma keluar bila perlu....saper yang nak buat kutu rayau jadi bini....tau2x la....nanti kalo jadikan kutu rayau sebagai bini...tak pasal2x korang report kat polis yang isteri korang hilang.....mana tak nya....kalo malam2x klua...hahahaa...pikey la sendiri....

3) perempuan yang soleh...kuat agama....hahahaha...yang nie kalo dalam islam perkara pertama yang kita perlu tengok untk calon bini....aku pun melihat benda nie perkara pertama....hahaha..tapi saja ja nak letak num 3....sebab yang aku tulis nie tak ekot susunan....hahahaha....saper tak nak bini soleh oiiii...tapi kalo nak bini soleh...diri tu...siap2xkan lah ehh...(bagi kaum lelaki) jagan la korang nak bini soleh...tapi tak reti nak jadi imam....cam ne tu......pikey la sendiri k...haahaahah.....jangan baca doa qunut ada qunut panjang qunut pendek dah....hhahhahahaha...

4) perempuan yang baik rupa paras...a.k.a sejuk mata memandang....hahahaha...nie memang semua laki nak...saper tak nak yang cantik...bini mereka mesti putih mulus....walaupun mereka hitam pekat cam kopi...(nasib aku hitam manis)hekhekehekeh.....puji sendiri dah.....hahahahaha....

5) perempuan kaya.....hahahahaa...perempuan berharta nie memang ada tersenarai dalam islam untuk di jadikan bini...tapi zaman sekarang...benda nie memang di tempat pertama pun....tapi bagi aku....kalo hidup ngn harta perempuan...bukan lelaki la beb...hahahaha....terpulang la kat korang nak pikey cam mana.....

6) perempuan tinggi...hahahahaa....yang nie mungkin tak sesuai bagi aku...sebab aku nie kurang tinggi...tapi memang banyak laki nie suka perempuan tinggi...hahahahaa...advantages ehh pada perempuan tinggi...tapi tinggi sangat pun payah jugak...hahaaha..

7) perempuan manja....hahahaha.....yang nie mungkin akan menyebabkan semua lelaki cair...hahahaha...tapi kaum perempuan kena lah tau beza manja ngan gedik...memang laki suka perempuan manja...tapi kalo korang gedik...lelaki pun suka jugak....suka mengutuk korang...hahahahaa....

8) perempuan kemas...yelah gila ko...kalo ade laki nak perempuan comot tu memang ade lah yang kuarng kat kepala hotak diorang tu..hahahahaha...yang nie...bukan setakat perempuan jer perlu kemas laki pun perlu kemas gak....nie korang laki nak perempuan kemas...tapi korang serabai....aper dah....hhaahahahaah....

9) wanita pandai masak....hahahaha.....tapi bagi aku benda nie tak la perlu sangat kot...yelah perempuan sekarang nie...semua berkejaya...tapi perlu jugak...sekali2x tu masak la kat rumah....bosan jugak kalo korang asyik makan kat lua jer....sekali2x boleh la korang bermanja2x ngan laki korang kat rumah makan berdua....

10) perempuan simple....hahahaha....yang nie perempuan yang paling laki nak...yelah...kaum perempuan bukan semua laki nak kat perempuan yang dressing gila2x....tapi bagi laki...korang nie kalo cantik...tak yah dressing gila2x pun tak de hal la....kompom cantik....kalo nak dressing gila2x lepas kawin...boleh...yelah...korang takut ngan laki korang lari kan...hahahahahaa.....

*aku nie bagitau sebagai seorang laki....hahaaha....pada awek2x tu...masa couple jorang mesti pegang tag line jambu...APE PUN TAK BOLEH...hahahhaahaha

No comments:

Post a Comment